24.3.13

Weekly Moodboard / Οι ομορφιές της επαρχίας...

Τελικά πόσο ωραία είναι να ζεις στην επαρχία, πόσο όμορφο να ζεις σε χωριό?
Τα μισά χρόνια της ζωής μου σχεδόν τα έζησα στην επαρχία.. Από τη γέννησή μου μέχρι και την ενηλικίωσή μου έζησα σε χωριό και στην επαρχία γενικότερα. Τα υπόλοιπα 15 τα έζησα στην πόλη.
Πού ήταν καλύτερα όμως?
Νομίζω πως στα 33 μου χρόνια μπορώ να πω με βεβαιότητα "στην επαρχία φυσικά!"
Πολλοί θα πούνε "σιγά μην είναι καλύτερα στην επαρχία, εμείς εδώ στην πόλη τα έχουμε όλα, δε μας λείπει τίποτα".
Άλλοι πάλι θα πούνε "σιγά μην είναι καλύτερα στην πόλη, εμείς εδώ στην επαρχία έχουμε ποιότητα ζωής".
Αυτή είναι και η διαφορά θα πω εγώ, η ποιότητα ζωής!
Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως στην επαρχία δεν είναι μόνο η ποιότητα ζωής, γιατί και η επαρχία όλα τα έχει! Τι της λείπει? Ίσα ίσα που "ζει" και την πόλη.
Αυτό που δεν έχει, είναι ίσως τα μεγάλα ονόματα, την πολυκοσμία, το καυσαέριο, την κίνηση, τις βρώμικες θάλασσες, τον χαμό, το κάθε λογής καρύδι!
Έτσι είναι η επαρχία, γεμάτη ομορφιές..
Να μετακινείσαι χωρίς άγχος, να βλέπεις όμορφες εικόνες, να απολαμβάνεις τις ομορφιές της φύσης, να τρως καλά, να πίνεις καλά, να αναπνέεις καθαρό αέρα, να συναντάς αγαπημένα σου πρόσωπα, να σμίγεις με τις αναμνήσεις σου, εν τέλει να ζεις!
Αρχίζω και τα βάζω με τον εαυτό μου ώρες ώρες που αντί να επιστρέψω στο νησί έμεινα τόσα χρόνια στην πόλη... Τώρα συνειδητοποιώ πόσο δίκιο είχαν οι γονείς μου και οι φίλοι μου που με παρακαλούσαν να επιστρέψω... Αλλά, το ξερό μου το κεφάλι! Ναι, το παραδέχομαι! 
Τι κι αν έκανα διαφορετική δουλειά από αυτό που σπούδασα? Εμ, και τώρα που δεν κάνω τίποτα καλύτερα είναι? Ας είναι... Όλοι κάνουμε λάθη στη ζωή και αυτά είναι που μας διδάσκουν κιόλας στη ζωή... Αν δεν είχαμε πάρει αυτές τις αποφάσεις στη ζωή μας κάποτε, δε θα ήμασταν αυτοί που είμαστε σήμερα, δε θα είχαμε τους ανθρώπους που έχουμε δίπλα μας σήμερα...
Από τότε που επέστρεψα έχω αρχίσει να βλέπω διαφορετικά τη ζωή στην επαρχία, να την κοιτώ με άλλο μάτι. Έχω έναν έντονο πόθο να μάθω, να ψάξω, να διατηρήσω τις παραδόσεις, να βρω τις ρίζες μου, να μη χαθώ από αυτό το δέσιμο με το παρελθόν του τόπου μου, την ιστορία του..

Μου αρέσει να ψάχνω παραδοσιακές συνταγές και να μαγειρεύω, παραδοσιακά γλυκά, δεν έχει σημασία από ποιο νομό, γιατί η Κρήτη είναι μεγάλο νησί!!! 

Έτσι η βδομάδα με βρήκε...

Να φτιάχνω Σφακιανόπιτες... (δείτε συνταγή εδώ...)





















Να βολτάρω στο χωριό και να κάνω συζητήσεις με γιαγιάδες συγγενείς που μου λένε ιστορίες από παλιά και πως έχει αλλάξει το χωριό σήμερα. Πως οι νέοι έφυγαν, αλλά αυτοί που μένουν πασχίζουν να διατηρήσουν τις παραδόσεις και άλλα τόσα... (φωτογραφίες από προηγούμενη επίσκεψη στο χωριό...)





















Να βγάζουμε ρακί σε μια μάζωξη που λέγεται καζάνι... Παρέα 20 ατόμων, η ρακί να βράζει και εμείς να τρώμε κακαβιά,  φρέσκο ψάρι, άγρια χόρτα και να πίνουμε άφθονο κρασί και ρακί... (φωτογραφίες από χθες βράδυ...)





















Η ιδέα του Weekly Moodboard είναι της αγαπημένης Lyriel.
Τα ιστολόγια που συμμετέχουν είναι :
Every day happy home                                                                                
Κερασόπιτες       

51 σχόλια:

  1. είμαι από χωριό. Εχεις δίκαιο σε όλα. φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γεια σου Κατερίνα! πιστεύω όσο και να νιώθεις παιδί της πόλης η επαρχία δε συγκρίνεται με τίποτα τελικά! φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Έχεις δίκιο, η ποιότητα ζωής είναι και η ειδοποιός διαφορά... Όμορφες οι φωτογραφίες/εμπειρίες σου - αυτό με το ρακοκάζανο πολύ θα ήθελα να το ζήσω κάποια φορά, σαν εμπειρία. Ίσως το καταφέρω κάποτε, ποιος ξέρει;

    Πολλά φιλιά, να περάσεις όμορφα την ημέρα σου αύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι ακριβώς! :) σ'ευχαριστώ πολύ πολύ!! ααα να πας οπωσδήποτε, είναι πολύ καλή φάση!! θα το ξέρω την επόμενη φορά να σου στείλω πρόσκληση!!! :) φιλάκια, να περάσεις και συ όμορφα!

      Διαγραφή
  3. Είσαι πολυ τυχερή, και όλοι όσοι ζουν εκτός Αττικής... Είμαι και εγώ η μισή απο Κρήτη. Το όνειρο μου ήταν να ζήσω στην επαρχία, σ΄ενα όμορφο χωριό, δίπλα σε μια μεγάλη πόλη. Αλλά δεν μου έκατσε!!! Δε μετανοιώνω όμως γιατί έχω φτιάξει μια όμορφη οικογένεια στην Αθήνα! Μακάρι αργότερα να μας δωθεί η ευκαιρία για επαρχία... Προσπάθησε να μάθεις και να κρατήσεις όσο πιο πολλά ήθη και έθιμα μας... Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σαφώς και δε μετανιώνουμε ποτέ! :) κάνουμε πάντα τις επιλογές μας και ποτέ δεν ξέρεις!! :) στο εύχομαι πάντως αφού το επιθυμείς μια μέρα να ζήσεις στην επαρχία!! σε ευχαριστώ πολύ, φιλάκια! :)

      Διαγραφή
  4. Στη επαρχία ο τρόπος ζωής,η καθημερινότητα, δε συγκρίνεται με μια μεγάλη πόλη. Οι φωτογραφίες πολύ όμορφες. Σφακιανόπιτες δεν έχω φάει,αλλά θα κρατήσω τη συνταγή.Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι ακριβώς είναι! σε ευχαριστώ πολύ!!! να δοκιμάσεις σίγουρα!!! φιλάκια!!

      Διαγραφή
  5. Συμφωνώ μαζί σου,Evonitaki.Κι εγώ λατρεύω τη ζωή στην επαρχία,γι' αυτό και την επέλεξα!!
    Καλό βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δε συγκρίνεται πιστεύω, είναι όπως λέω ποιότητα ζωής!! καλό βράδυ, φιλάκια! :)

      Διαγραφή
  6. Εγώ έχω περάσει σχεδόν απ'όλα.. Γεννήθηκα σε πόλη, μεγάλωσα σε χωριό και τελείωσα το λύκειο σε κωμόπολη!! Αλλά είμαι καθαρά κορίτσι της πόλης.. και ας λατρεύω το χωριό του πατέρα μου!! χαχα
    Ωραίες εικόνες..
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι εγώ έτσι έλεγα, πως είμαι παιδί της πόλης και δε μπορώ την επαρχία.. αλλά, ποτέ μη λες ποτέ!! :) σ'ευχαριστώ πολύ Claire μου, φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. ψηφίζω επαρχία χαχαχα βέβαια άλλο χωριό δίπλα στο Ηράκλειο Κρητης ,άλλο Νευροκόπι,αλλά η επαρχία έχει περισσότερα υπερ για μένα απο ότι η πόλη....
    καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χα χα χα, εξαρτάται την επαρχία δηλαδή!! :) κάθε μια έχει τα δικά της όμορφα αρκεί να μπορούμε να τα δούμε!! :) φιλάκια πολλά Νάσια μου!!!

      Διαγραφή
  8. Είμαι από τις άτυχες ... δεν έχω χωριό και είναι το παράπονό μου.
    Έτσι όταν πριν τέσσερα χρόνια φτιάξαμε το καινούργιο μας σπίτι στην παραλιακή πόλη που τα παιδικά μου χρόνια ήταν ο τόπος παραθερισμού της οικογένειάς μου, αισθάνθηκα η ευτυχέστερη γυναίκα στον κόσμο.
    Έχεις δίκιο για την ποιότητα ζωής.. δεν είναι το ίδιο να ξυπνάς το πρωί κι απ΄το παράθυρό σου να βλέπεις τη θάλασσα και το ίδιο να βλέπεις τον απέναντι τοίχο...
    Ψηφίζω λοιπόν επαρχία δαγκωτό!
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι όπως το λες! το έχω ακούσει από αρκετούς που δεν έτυχε να έχουν χωριό πως θα ήθελαν πολύ να φύγουν μακρυά από την πόλη! είναι όμορφο που τουλάχιστον κατάφερες και μένεις σε όμορφο μέρος και χαίρεσαι την κάθε στιγμή! :) φιλάκια!!

      Διαγραφή
  9. η ελληνικη επαρχια ειναι ενας παραδεισος
    εχουμε μια πανεμορφη χωρα
    και η κρητη ειναι μαγισσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι είναι, η Ελλάδα μας είναι πανέμορφη και η Κρήτη μάγισσα, ναι!! :)

      Διαγραφή
  10. Καλημερούδια Ευάκι μου!!
    Ζηλεύω ζηλεύω ζηλεύωωωωωωω
    Πάντα ήθελα να ζήσω επαρχία και δυστυχώς για μένα, ούτε οι γονείς μου, ούτε ο άντρας μου έχουμε χωριό (εμένα από Πόλη, εκείνου Πειραιώτες) και δεν έχουμε καν ένα εξοχικό. Έχουμε όμως πολλούς φίλους που μας αγαπάνε και πάμε τακτικά εκδρομούλες οικογενειακές. Κάθε φορά που πάω γυρνάω με μελαγχολία. Όπως χτες.... Περνάμε τέλεια και τα παιδιά ακόμα καλύτερα!!!
    Αν μου δινόταν η ευκαιρία θα έφευγα τώραααα!
    Πανδαισία χρωμάτων και συναισθημάτων οι φωτογραφίες σου:)
    Χρόνια πολλά!!!!! Γιορτάζεις σήμερα γλυκούλα μου;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημητρούλα μου!!! Ποτέ δεν ξέρεις!!! Και οι εκδρομούλες που πάτε σίγουρα βοηθάνε και σας αναζωογονούν!! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ!!! Χρόνια πολλά!! Φιλάκια!!! :)

      Διαγραφή
  11. Καλημέρααα!! Λοιπόν κοίτα πως αλλάζουν τα πράγματα.. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα..Από τα 27 μου χρόνια τα 22 μένω σε προάστιο με πολύ πράσινο και περισσότερη ησυχία καμία σχέση με Αθήνα. Όμως.. ο τρόπος ζωής εδώ μας προκαλεί πολύ άγχος γιατί για να πάμε στις δουλειές μας τρώμε την μισή μέρα στις μετακινήσεις και έτσι χάνεται παραγωγικός χρόνος.. Το όνειρό μου είναι να ξεκινήσω νέα ζωή σε μια πόλη της επαρχίας αλλά να κάνω πολύ συχνά ταξίδια και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για να γνωρίζω συνεχώς νέους ανθρώπους,ήθη και έθιμα.. Τηλεπάθεια ξανά..Νιώθω όπως και εσύ τελευταία πολύ έντονα την ανάγκη να έρθω πιο κοντά με τις ρίζες μου με τον τόπο μου..Συγκεκριμένα με την Ζάκυνθο..
    Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου και οι φωτογραφίες!!
    Δεν σε χαιρετώ γιατί μιλάμε από αλλού..!! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι είναι, το χειρότερο είναι η κίνηση που δημιουργεί και αποστάσεις!! άσε δε το καυσαέριο.. κι εγώ έχω αναθεωρήσει πολλά!!! σου εύχομαι Κατερινάκι μου να πραγματοποιήσεις το όνειρό σου και σύντομα!! Σε ευχαριστώ πολύ, φιλάκια πολλά!!! :)

      Διαγραφή
  12. Πάντα έλεγα ότι δεν μου αρέσει η Αθήνα και όταν με ρωτούσαν γιατί; τους έλεγα γιατί μου κρύβει τα αστέρια...
    Γλυκό μου κορίτσι δεν ξέρω αν γιορτάζεις σήμερα... εγώ πάντως σου εύχομαι χρόνια πολλά και ευτυχισμένα στο νησί σου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τι υπέροχη απάντηση τους έδινες!! Χρόνια πολλά!! δε γιορτάζω σήμερα, Σταυρούλα είναι το βαφτιστικό μου, σ'ευχαριστώ όμως πολύ!! :) φιλάκια!!

      Διαγραφή
  13. Εχεις χίλια δίκια αλλά θα ήθελα να πάρω και τους φίλους μου πακέτο!!χιχι. Γι αυτο και τα ημιμετρα σαν την Κατερίνα. Προαστιο της επαρχίας. Βεβαια η Κρητη είναι άλλο πραγμα. Θελω πολύ να ξανάρθω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χα χα, σ'αυτό δεν έχεις άδικο!!! και μένα πολλοί φίλοι μου, μου λείπουν!!! να έρθεις βέβαια και θα χαρώ να σε δω!!! φιλάκια!! :)

      Διαγραφή
  14. Συμφωνω απολυτα μαζι σου!!η ποιοτητα ζωης λειπει εδω στην πολη,ενα αγχος να προλαβουμε και τι χαιρομαστε;τιποτα!!μακαρι να ειχα κι εγω την επιλογη να παω σε μια επαρχια,ισως καποτε τα μαζεψουμε και φυγουμε!!το καλυτερο για να μεγαλωνουν τα παιδια ...!!οι σφακιανοπιτες ειναι ενα ονειρο,εχω δοκιμασει μιας και εχω κι εγω καταγωγη απο Κρητη!!θα δοκιμασω ομως να τις φτιαξω κ με την συνταγη σου!!φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το άγχος μόνο κακό φέρνει, πίστεψέ με!! στο εύχομαι κάποια στιγμή αυτό το όνειρο να το πραγματοποιήσεις!! ήμουνα σίγουρη πως έχεις από δω καταγωγή από το επίθετο, είχα ένα συμμαθητή με το ίδιο επίθετο και κοντοχωριανός κιόλας!! :) να τις φτιάξεις, είναι πεντανόστιμες!!! φιλάκια πολλά!!!

      Διαγραφή
  15. Nice and delicious post!!!
    Have a good week, dear! and my g+ for you...

    Besos, desde España, Marcela♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρόνια πολλά Εύη μου!!Πράγματι,πόσο τυχερές είμαστε όσες ζούμε εκτός τών πόλεων!!Κάθε χρόνο περιμένω νά δώ τόν τρύγο,αλλά καί τό μάζεμα τών ελιών!Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου και οι φωτογραφίες!!Ζήλεψα τίς σφακιανοπιτες !!!!Πολλά φιλάκια κορίτσάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Dimi μου!!!! Είναι ευτυχία!! Και στην επαρχία αλλά και στη θάλασσα!! :) Σε ευχαριστώ πολύ πολύ!! Να φτιάξεις, είναι ωραία συνταγή!!! Φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  17. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου!!! Επαφή με τη φύση, οξυγόνο κ' 7 εκατομμύρια ακόμα λόγοι!!!
    Επειδή όμως, εγώ ήρθα προετοιμασμένη να πω χρόνια πολλά κ' μόλις είδα πως δεν γιορτάζεις, τις ευχές μου θα τις αφήσω...
    χαχα!!!
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι λόγοι είναι άπειροι πραγματικά!!! χα χα χα, δεν πειράζει, όλοι γιορτάζουν σήμερα!!! Χρόνια μας πολλά!!!! :) φιλάκια!!!!

      Διαγραφή
  18. Χρόνια πολλά κοριτσάκι μου, να είσαι πάντα χαμογελαστή!! Όσο γι' αυτά που λες, πιστεύω πως πως όπου και να ζεις είναι όμορφα αρκεί να έχεις δίπλα σου τους κατάλληλους ανθρώπους. Και αυτό σου το λέω επειδή έχω ζήσει και στην Αθήνα και σε μικρότερες πόλεις, αλλά και σε χωριό. Εσύ ψάχνεις τις ρίζες σου κι εγώ αποφάσισα να ασχοληθώ με την κηπουρική και τα λουλούδια.. (Σε καλή κατάσταση!) Αύριο θα αγοράσω και μια αμυγδαλιά και θα τη βάλω στο σπίτι των γονιών μου για να χαρίζει ομορφιά και αρώματα.. Να περάσεις πανέμορφα απόψε με πολλή ρακί! Σε φιλώ :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά γλυκιά μου marie!!! Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ!!! Σίγουρα είναι ακλύτερα να έχεις δίπλα σου και όσους αγαπάς! :) Πολύ καλά κάνεις, τα αγαπώ τα λουλούδια!!! Πολύ όμορφη σκέψη η αμυγδαλιά!!! Φιλάκια πολλά!!! :)

      Διαγραφή
  19. σκετη ομορφια κλαι αρωματα τουτη η αναρτηση σου χρνια πολλα για τουτη τη μεραέστω και αν δεν γιορταζεις σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ marilise μου!! Χρόνια πολλά!!! Φιλάκια! :)

      Διαγραφή
  20. Κι εγώ επαρχία θα πω!!! Θέλω γύρω μου να έχει πράσινο! Αν μείνω πολύ καιρό να "γκρίζο" μέρος ασφυκτιώ! Νιώθω πως δεν αναπνέω!
    Πολύ όμορφες οι φωτογραφίες σου! Και η επιστροφή στην παράδοση είναι τέλεια!! Ειδικά η τελευταία, ρακο-κρασο-κατάσταση!! χιχι!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είναι όμορφα, αναπνέεις όπως λες!!! σ'ευχαριστώ Χριστινάκι μου! άσε η ρακοκατάσταση δεν παλεύεται!! φιλάκια πολλά!!

      Διαγραφή
  21. Θα ήθελα κι εγώ να ζω στην επαρχία!
    Μπορεί κάποτε!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αχ κοριτσάκι μου, τι όμορφα που τα λες!
    Πόσο θα ήθελα και εγώ να τα παρατήσω όλα και να πάω στην επαρχία και ας μην έχω ζήσει ποτέ εκεί και ας μην έχω δικό μου χωριό...!
    Πολύ καλά κάνεις και μαθαίνεις καινούρια πράγματα! Αυτό δεν είναι το νόημα;
    Υπέροχες οι φωτογραφίες σου!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι καλύτερα να έχεις κάτι για να πας, αν όμως σου δοθεί ποτέ η ευκαιρία μη την αφήσεις!! ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  23. Σ'ευχαριστώ πολύ! Εγώ μένω Ηράκλειο αλλά αγαπώ πολύ τα Χανιά!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Επαρχία και πάλι επαρχία!!! Θέλω να γυρίσω στην πόλη μου, στο σπίτι μου, στον κήπο μου και στους δικούς μου ανθρώπους. Επαρχία είναι και η Πάτρα αλλά δεν είναι ο τόπος μου!! :)) Όσο για τις αποφάσεις Εύη μου δεν ξέρουμε ποτέ που θα μας οδηγήσουν. Αν ήθελα πριν είκοσι χρόνια να ζήσω στην Αθήνα θα ημουνα σχεδόν στην σύνταξη σήμερα και όχι άνεργη. Βέβαια δεν μετανιώνω γιατί έφτιαξα μια όμορφη οικογένεια και ειλικρινά καμαρώνω που δεν κοίταξα την καριέρα!! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε καταλαβαίνω! στο εύχομαι να είναι επιθυμία σου Παρασκευή μου. όπως το λες, οι αποφάσεις μας δεν ξέρουμε από πριν πουθα οδηγήσουν και όλα για κάποιο λόγο γίνονται!! :) φιλάκια πολλά!!!!

      Διαγραφή

keep life simple...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...